Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

news

Mechanizm zmiennej geometrii w turbosprężarce oddaje zalety  dużej oraz małej turbosprężarki w jednej. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ilość spalin napędzających wirnik turbiny nie jest stała ale czynnie dopasowywana do intensywności jazdy w danym momencie. Befefitami płynącymi z zastosowania takiego rozwiązania są, zdecydowanie szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu oraz wyeliminowanie nieporządanego efektu turbodziury.

Podczas pracy silnika na poziomie niskich prędkości obrotowych, a tym samym niskiej energii generowanej przez turbinę, łopatki cartridge’a zmiennej geometrii są zamknięte. Ta faza pracy zmiennej geometrii charakteryzuje efektywność działania małej turbosprężarki. Jednakże, aby obsłużyć maksymalny przepływ powietrza potrzebny silnikowi przy intensywnej pracy na poziomie wysokich prędkości obrotowych, potrzebna jest duża turbosprężarka. Wypracowanie tych samych osiągów przez mniejszą turbinę jest możliwe dzięki otwarciu łopatek zmiennej geometrii czego skutkiem jest zwiększenie ilości spalin wpadających na wirnik. Pomiędzy skrajnie otwartą a zamkniętą pozycją ustawienia łopatek zmiennej geometrii, sterowanie kątem otwarcia jest stale regulowane od początku do końca pracy silnika po to, aby w każdej chwili generować optymalną wydajność.

Turbiny ze zmienną geometrią są aplikowane w silnikach wysokoprężnych od ponad  15 lat. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe, instalacja turbin VG (Varial Geometry) w przemyśle motoryzacyjnym jest wschodzącą nowością. Jednym z wyzwań, któremu musieli stawić czoła projektanci była panująca w silnikach benzynowych temperatura - znacznie przewyższająca tą z silników Diesla. Różniący się skład spalin napędzających turbinę, powodujący różnicę temperatur był barierą trudną do pokonania przez lata. Zatem, konieczne było wyszukanie nowego materiału do zbudowania zmiennej geometrii obsługującej silniki benzynowe, który jednocześnie byłby osiągalny cenowo. Lata badań oraz przeprowadzania testów nareszcie dostarczają materiał, którego szukano.  Od tego momentu, holenderski oddział firmy Mitsubishi Turbochargers, oferuje projekt zaawansowanej technologii zmiennej geometrii do turbosprężarek przeznaczonych dla samochodów z silnikami benzynowymi.

Poziom zaawansowania technologii zmiennej geometrii w turbosprężarkach do silników benzynowych niemal w pełni wyklucza możliwość skopiowania tego podzespołu. Wyspecjalizowane tworzywo znoszące ekstremalne temperatury pracy nie może zostać skopiowane bez zdobytej przez lata wiedzy.

W związku z umocnieniem się ustaw regulujących normy emisji spalin w Europie w ciągu najbliższych kilku lat możemy się spodziewać szybko wzrastającej liczby samochodów benzynowych wyposażonych w turbosprężarkę ze zmienną geometrią.