Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Turbo R2S siłą napędową w nowych Jaguarach Land Rover

news

Turbo R2S siłą napędową w nowych Jaguarach Land Rover

Ingenium: to nazwa zaawansowanej gamy czterocylindrowych silników, które od 2015 roku zgodnie z zasadą downsizingu produkuje Jaguar Land Rover.
Nowy 2,0l silnik, wykorzystywany jest w dwóch modelach: Range Rover Sport oraz Land Rover Discovery. Dzięki nowej turbosprężarce R2S firmy BorgWarner, ten nowy silnik łączy w sobie wysoką wydajność oraz niski poziom zużycia paliwa.
 

Dawniej SUVy w segmencie premium tradycyjnie wyposażone były w 6 lub 8 cylindrowe silniki o dużej pojemności. Wraz z jednostką Ingenium SD4, Jaguar Land Rover prezentuje silnik, który dostarcza moc do sportowych, ale zarazem eleganckich modeli Land Rover z zaledwie 4-cylindrami.
Silnik generuje moc na poziomie 237 KM (177 kW). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm jest już dostępny przy 1500 obr/min. Osiągi te są wystarczające aby ponad dwutonowy Range Rover Sport przyspieszył od 0 do prawie 100 km/h w zaledwie 8 sekund. Maksymalna prędkość to 205 km/h. Jeszcze bardziej imponujące niż wydajność, wydają się być ekonomiczne osiągi tego dieslowskiego SUVa, którego spalanie oscyluje w granicach 6 l/100km.
 

Stała moc dzięki R2S
Osiągnięcie takiej wydajności w tym innowacyjnym turbodieselu, umożliwia regulowany dwustopniowy system turbodoładowania firmy BorgWarner. Zawiera on dwie szeregowo rozmieszczone turbosprężarki:
- najnowszej generacji turbosprężarkę z technologią VTG ( zmienna geometria turbiny) oraz
- większą turbosprężarkę B03.
Mniejsza, wysokociśnieniowa turbosprężarka zapewnia natychmiastową reakcję przy niskiej prędkości obrotowej silnika, która dzięki mechanizmowi VTG szybko zwiększa ciśnienie. Odpowiednie warunki pracy zapewnia elektryczny siłownik (actuator) poprzez optymalne ustawienie łopatek zmiennej geometrii. Podczas wzrostu prędkości obrotowej silnika, klapka sterownicza turbiny w coraz większym stopniu przekierowuje strumień gazów spalinowych do większej turbosprężarki niskociśnieniowej, która w rezultacie przy wyższych obrotach przejmuje całą pracę.
 

Zużycie paliwa i emisje spalin.

System R2S zapewnia stały, wysoki wzrost ciśnienia w całym zakresie obrotów silnika gwarantując tym samym przyjemną, pełną mocy i dynamiki jazdę samochodem. W tym samym czasie pomaga też znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. W osiągnięciu ambitnych celów w zakresie osiągów, zużycia i emisji, Jaguara Land Rovera wspiera nowy system turbodoładowania BorgWarner.
Wprowadzenie nowego innowacyjnego turbodiesela na rynek jest wynikiem intensywnej, obecnie rozwijanej na większą skalę, współpracy pomiędzy JLR i BW. Jeszcze w tym roku BorgWarner dostarczał będzie również systemy wspomagające do uruchomienia nowych silników benzynowych JLR.
System turbosprężarek R2S® dla nowej jednostki SD4 jest produkowany przez firmę BorgWarner w Bradford, wykorzystując nowoczesne systemy produkcyjne, które spełniają najsurowsze normy jakości.
 

Na podstawie materiałów z BorgWarner