Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Technologia produkcji a żywotność koła kompresji turbosprężarki

news

Turbosprężarki stosowane w napędach silników spalinowych mogą być wykonane z różnych materiałów i konstruowane na wiele sposobów. Różnica w zastosowanych materiałach oraz procesach produkcyjnych polega na wyborze jak najbardziej optymalnej konstrukcji. Inżynier- projektant zawsze stara się uzyskać jak najlepszy rezultat swojej pracy w której musi pogodzić koszty produkcji turbosprężarki z oczekiwanymi przez konstruktorów osiągami jednostki napędowej. Jedno jest pewne, wypracowany kompromis zawsze zapewnia niezawodną pracę podzespołu w najsurowszych warunkach pracy silnika.

Technologia kutych kół frezowanych

W firmie BorgWarner, która jest wiodącym producentem turbosprężarek na świecie stosuje się jedną  najlepszych jakościowo technologię utwardzania kół kompresji stosowaną w większości produkowanych obecnie modeli turbosprężarek. Ten innowacyjny, zaawansowany technologicznie proces, gwarantuje wysokiej jakości produkt o znacznie wydłużonej żywotności. Większa wytrzymałość oraz funkcjonalność wytwarzanych w ten sposób kół kompresji poprawia dodatkowo bezpieczeństwo użytkowania turbosprężarki.

Proces produkcji koła kompresji:

- przyszłe koło kompresji jest przycięte z odpowiedniego walcowego odcinka aluminium uprzednio przygotowanego jakościowo i wymiarowo

- utwardzenie materiału uzyskuje się  poprzez wyciskanie go przez otwór kalibrujący i walcowanie

- w procesie utwardzania, wewnętrzne „ziarna” metalu stają się drobniejsze, co zwiększa wytrzymałość oraz odporność na zmęczenie poddanego obróbce materiału,

- po uformowaniu półfabrykatów następuje obróbka maszynowa w celu nadania zaprojektowanego wcześniej kształtu,

- finalne frezowanie skutkuje dużo dokładniejszym odwzorowaniem kształtu łopatek niż w przypadku odlewania,

- dodatkowa kontrola poszczególnych partii produkcyjnych promieniami Rentgena pozwala wyeliminować ewentualne wady wewnętrzne w strukturze materiału

„Wprawdzie utwardzanie kół rozbudowuje proces wytwarzania o dodatkowe czynności, ale ostatecznie przekłada się na poprawę trwałości końcowego produktu” – mówi Seth Temple, Senior Application Engineer w firmie BorgWarner. „To (proces utwardzania) przyczynia się do zwiększenia gęstości cząsteczek materiału i wyrównania struktury ziaren metalu co zwiększa wytrzymałość elementu na zmęczenie niskocyklowe, co bezpośrednio wydłuża żywotność całej turbosprężarki”

Lepsza technologia, bardziej wytrzymałe materiały oraz zaawansowane procesy produkcyjne są częścią nowej technologii wzmacniania kół kompresji firmy BorgWarner. Ta innowacyjna technologia daje klientowi pewność, że produkt który kupuje gwarantuje wysoką jakość oraz dłuższą, i bardziej niezawodną pracę podzespołu.

Do 213% dłuższa żywotność kół utwardzanych w porównaniu z odlewanymi.

Do 66% dłuższa żywotność kół utwardzanych w porównaniu z frezowanymi.

 

Artykuł powstał na podstawie materiałów BorgWarner